savjetnik online kupovina

15 pravila sigurne online kupnje

Odvojite nekoliko trenutaka i u nastavku pročitajte kako se sve othrvati prekaljenim Internet prevarantima i biti siguran da će u paketu doista stići mobitel, a ne cigla, kava ili cjepanica.

1. Provjerite reputaciju prodavatelja

Raspitajte se kod prijatelja i poznanika jesu li kupovali od prodavatelja i kakva su im iskustva.

Svako iskustvo i informacija će vam dobro doći, a šanse da budete prevareni se smanjuju. Ukoliko je moguće, kupujte samo od provjerenih prodavatelja ili direktno u online trgovinama. Kod kupovine na webshopovima obratite pažnju na recenzije i povratne informacije o prodavatelju.

2. Pročitajte uvjete prodaje, mogućnost dostave i povrata proizvoda

Većina ozbiljnih prodavatelja na samim stranicama ima opisanu mogućnost povrata proizvoda (Return policy). Ukoliko pravila o povratu proizvoda nisu navedena, prije kupovine zamolite prodavatelja da vam kaže što u slučaju da s proizvodom niste zadovoljni. Što više informacija o proizvodu i prodavatelju imate, to su šanse da nešto pođe po zlu manje. Ukoliko kupujete od privatne osobe, svakako se dogovorite o eventualnom povratu artikla.

3. Plaćajte pouzećem, a ne unaprijed ljudima koje ne poznajete

Plaćanje predmeta unaprijed zamijenite plaćanjem pouzećem. Čak i nakon primitka paketa s kupljenim predmetom kupac može online prijaviti prijevaru i svoj novac dobiti natrag.

Prijevaru kupac može prijaviti 2 radna dana od isporuke pa zbog toga otvaranje paketa ispred dostavljača nije niti potrebno. Nakon što kupac podnese prijavu, Overseas Express će i od prodavatelja tražiti da se identificira osobnim dokumentima. Ukoliko se pošiljatelj odbije identificirati, Overseas Express će paket preuzeti od kupca i novac mu uplatiti na račun.

4. Uvijek plaćajte novcem, a ne robnom razmjenom

Naručeno plaćajte novcem. Novac je uobičajeno sredstvo kupovine i ukoliko prodavatelj traži nešto drugo budite sumnjičavi. Alternativna sredstva plaćanja kao što su bonovi za mobitel ili bonovi za kupovinu teže se prate nego broj računa u banci, a prevaranti ih nerijetko preporučuju jer tako lakše skrivaju identitet.

Zbog toga je plaćanje putem bankovnog računa među prevarantima rijetko. Ukoliko je prodavatelj nesklon davanju svog broja računa budite oprezni.

5. Usporedite cijene. Ne nasjedajte na nevjerojatne ponude

Prilikom kupovine proizvoda koji ima nevjerojatno nisku cijenu raspitajte se o cijenama istog proizvoda na drugim mjestima. Ukoliko je na drugim mjestima cijena znatno viša kontaktirajte prodavatelja i provjerite ima li razloga da cijena bude toliko niska (proizvod je rabljen ili oštećen).

Ukoliko razlog za takvu cijenu ne postoji, budite na oprezu. Ne zaboravite: nitko ne želi zaraditi manje!

6. Registrirajte se i uštedite na dostavi

Besplatnom registracijom u Internet Shipping možete ostvariti 20% popusta na slanje pošiljki u Overseas Express kutijama svih veličina i biti oslobođeni plaćanja naknade za pouzeće.

Istražite svoje mogućnosti, zato i kupujete preko interneta!

7. Provjerite osobne podatke prodavatelja

Provjerite podatke prodavatelja ukoliko je to moguće. Uvijek tražite ime i prezime. Pokušajte osobu pronaći na Internetu. Usporedite podatke koje je prodavatelj naveo za uplatu s podacima navedenima u oglasu. Ukoliko se podaci razlikuju kontaktirajte prodavatelja telefonom i probajte saznati zašto je to tako.

8. Informirajte se o karakteristikama proizvoda

Doznajte čim više o proizvodu kojeg kupujete. Iskoristite priliku i u telefonskom razgovoru i putem emaila saznajte što je moguće. Zatražite prodavatelja da vam pošalje bolju ili još koju fotografiju proizvoda kako bi dobili što vjerniju predodžbu o proizvodu te kako se vaša očekivanja ne bi razlikovala od proizvoda kojeg vam prodavatelj šalje. Zatražite da vam opiše boju, teksturu, sadržaj, veličinu, kapacitet i sve drugo što bi vas moglo zanimati o proizvodu kako biste bili sigurni da znate kakav proizvod kupujete.

9. Pitajte za račun, garanciju i mogućnost servisa

Prilikom kupovine novog proizvoda zatražite garanciju i po mogućnosti račun. Garancija se daje uz sve tehničke proizvode pa ukoliko putem interneta kupujete takav proizvod, zatražite pripadajuću garanciju. Ukoliko prodavatelj nema garanciju i ne može vam poslati račun raspitajte se zašto je tome tako. Možda proizvod nije nov ili ga sam prodavatelj nije stekao na zakonit način.

10. Provjerite način pakiranja

Pitajte pošiljatelja kako će pošiljka biti zapakirana. Pošiljatelj je uvijek, bez iznimke, odgovoran za kvalitetu pakiranja. Za pakiranje se mogu koristiti Overseas Express kutije koje su pogodne za gotovo sve vrste pošiljki. Nemojte si dozvoliti da se dovedete u situaciju da pošiljatelj kaže da pošiljku poslao ispravnu, a da vama dođe slomljena. Inzistirajte na kvalitetnom pakiranju. Posebnu pažnju o pakiranju obratite ukoliko kupujete lomljivu robu.

11. Pratite put vaše pošiljke

Pratite pošiljku putem Track & Trace mogućnosti. To vam omogućuje da u svakom trenutku znate gdje se nalazi vaša pošiljka i što se s njom događa. Broj pošiljke zatražite od pošiljatelja. Ukoliko vam pošiljatelj ne želi dati taj broj, budite oprezni. U Track & Trace možete upisati i svoju email adresu ili broj telefona kako biste u realnom vremenu mogli dobili obavijesti o trenutnoj fazi isporuke pošiljke.

12. Zaštitite osobne podatke

Ukoliko kupujete kreditnom karticom, njezin broj ni pod kojim uvjetima šaljite emailom niti ga kome izgovarajte telefonom, a osobne podatke čuvajte na sigurnom mjestu. Prilikom odabira lozinke pazite da ona bude snažna (svakako upotrijebite slova, brojeve i znakove poput točke, zareza, uskličnika...). Nemojte istu lozinku koristiti za više korisničkih računa.

13. Budite oprezni s emailovima i prepoznajte spam

Ukoliko dobijete email sumnjivog pošiljatelja ili sadržaja budite oprezni. Takvi mailovi obično traže da otvorite određenu stranicu na internetu, dokument iz privitka ili još gore, traže od vas da im date svoje osobne i financijske informacije ili čak lozinke. Naučite kako prepoznati neželjenu poštu. Budite oprezni čak i kada vam se čini da je pošiljatelj kurirska služba kao što je to UPS, jer prevaranti ne prežu ni od čega. Niti UPS niti Overseas Express nikada od vas neće tražiti da putem emaila dostavljate podatke o kreditnim karticama ili slične financijske podatke. Prevaranti to ponekad čine tako što zloupotrijebljuju vizualni identitet poduzeća da od vas dobiju informacije.

14. Informirajte se o pravilima kupovine iz inozemstva

Ukoliko kupujete na stranim webshopovima dobro se informirajte o pravilima kupovine i cijenama proizvoda. Cijene obično ne uključuju iznos poštarine, carine te PDV-a te krajnja cijena može biti bitno viša od one navedene na samom webshopu. Neki proizvodi, kao što su prehrambeni, osim carine moraju proći i dodatne provjere. Dodatna provjera može značiti i dulje vrijeme isporuke od one navedene u samom webshopu. Ulaskom Hrvatske u EU, proizvodi naručeni iz Unije neće morati prolaziti procedure carinjenja i dodatnih pregleda, a kupci će ih zbog toga dobivati ranije i s nešto nižim ukupnim troškovima nego danas.

15. Intenzivno komunicirajte s prodavateljem

Provjerili ste prodavača, informirali se o svemu i svejedno ste dobili proizvod koji ne odgovara onome što ste naručili? Ukoliko dobijete takav proizvod prvi korak je kontaktirati prodavača. U većini slučajeva nesporazum možete rješiti direktno s prodavateljem. Ukoliko vam prodavatelj ponudi zamjenski proizvod, stari ne vraćajte dok ne dobijete novi.

Ukoliko ste kupovali Overseas Express uslugom pouzećem do željenog proizvoda ćete lakše doći, jer prodavatelj neće dobiti svoj novac dok vi ne dobijete svoj proizvod. Ovakav zaštitni mehanizam plaćanja pouzećem ima jedino Overseas Express.