Customer support Customer support
HR /   EN

FAQ

Često postavljana pitanja

Vodič za sigurnu online kupovinu

Intenzivno komunicirajte s prodavateljem

Provjerili ste prodavača, informirali se o svemu i svejedno ste dobili proizvod koji ne odgovara onome što ste naručili? Ukoliko dobijete takav proizvod prvi korak je kontaktirati prodavača. U većini slučajeva nesporazum možete riješiti direktno s prodavateljem. Ukoliko vam prodavatelj ponudi zamjenski proizvod, stari ne vraćajte dok ne dobijete novi.

Ukoliko ste kupovali Overseas Express uslugom pouzećem do željenog proizvoda ćete lakše doći, jer prodavatelj neće dobiti svoj novac dok vi ne dobijete svoj proizvod. Ovakav zaštitni mehanizam plaćanja pouzećem ima jedino Overseas Express.

Informirajte se o pravilima kupovine iz inozemstva

Ukoliko kupujete na stranim webshopovima dobro se informirajte o pravilima kupovine i cijenama proizvoda. Cijene obično ne uključuju iznos poštarine, carine te PDV-a te krajnja cijena može biti bitno viša od one navedene na samom webshopu. Neki proizvodi, kao što su prehrambeni, osim carine moraju proći i dodatne provjere. Dodatna provjera može značiti i dulje vrijeme isporuke od one navedene u samom webshopu. Ulaskom Hrvatske u EU, proizvodi naručeni iz Unije neće morati prolaziti procedure carinjenja i dodatnih pregleda, a kupci će ih zbog toga dobivati ranije i s nešto nižim ukupnim troškovima nego danas.

Budite oprezni s emailovima i prepoznajte spam

Ukoliko dobijete email sumnjivog pošiljatelja ili sadržaja budite oprezni. Takvi mailovi obično traže da otvorite određenu stranicu na internetu, dokument iz privitka ili još gore, traže od vas da im date svoje osobne i financijske informacije ili čak lozinke. Naučite kako prepoznati neželjenu poštu. Budite oprezni čak i kada vam se čini da je pošiljatelj kurirska služba jer prevaranti ne prežu ni od čega. Overseas Express nikada od vas neće tražiti da putem emaila dostavljate podatke o kreditnim karticama ili slične financijske podatke. Prevaranti to ponekad čine tako što zloupotrijebljuju vizualni identitet poduzeća da od vas dobiju informacije.

Zaštitite osobne podatke

Ukoliko kupujete kreditnom karticom, njezin broj ni pod kojim uvjetima šaljite emailom niti ga kome izgovarajte telefonom, a osobne podatke čuvajte na sigurnom mjestu. Prilikom odabira lozinke pazite da ona bude snažna (svakako upotrijebite slova, brojeve i znakove poput točke, zareza, uskličnika...). Nemojte istu lozinku koristiti za više korisničkih računa.

Pratite put vaše pošiljke

Pratite pošiljku putem Track & Trace mogućnosti. To vam omogućuje da u svakom trenutku znate gdje se nalazi vaša pošiljka i što se s njom događa. Broj pošiljke zatražite od pošiljatelja. Ukoliko vam pošiljatelj ne želi dati taj broj, budite oprezni. U Track & Trace možete upisati i svoju email adresu ili broj telefona kako biste u realnom vremenu mogli dobili obavijesti o trenutnoj fazi isporuke pošiljke.

Provjerite način pakiranja

Pitajte pošiljatelja kako će pošiljka biti zapakirana. Pošiljatelj je uvijek, bez iznimke, odgovoran za kvalitetu pakiranja. Za pakiranje se mogu koristiti Overseas Express kutije koje su pogodne za gotovo sve vrste pošiljki. Nemojte si dozvoliti da se dovedete u situaciju da pošiljatelj kaže da pošiljku poslao ispravnu, a da vama dođe slomljena. Inzistirajte na kvalitetnom pakiranju. Posebnu pažnju o pakiranju obratite ukoliko kupujete lomljivu robu.

Pitajte za račun, garanciju i mogućnost servisa

Prilikom kupovine novog proizvoda zatražite garanciju i po mogućnosti račun. Garancija se daje uz sve tehničke proizvode pa ukoliko putem interneta kupujete takav proizvod, zatražite pripadajuću garanciju. Ukoliko prodavatelj nema garanciju i ne može vam poslati račun raspitajte se zašto je tome tako. Možda proizvod nije nov ili ga sam prodavatelj nije stekao na zakonit način.

Informirajte se o karakteristikama proizvoda

Doznajte čim više o proizvodu kojeg kupujete. Iskoristite priliku i u telefonskom razgovoru i putem emaila saznajte što je moguće. Zatražite prodavatelja da vam pošalje bolju ili još koju fotografiju proizvoda kako bi dobili što vjerniju predodžbu o proizvodu te kako se vaša očekivanja ne bi razlikovala od proizvoda kojeg vam prodavatelj šalje. Zatražite da vam opiše boju, teksturu, sadržaj, veličinu, kapacitet i sve drugo što bi vas moglo zanimati o proizvodu kako biste bili sigurni da znate kakav proizvod kupujete.

Provjerite osobne podatke prodavatelja

Provjerite podatke prodavatelja ukoliko je to moguće. Uvijek tražite ime i prezime. Pokušajte osobu pronaći na Internetu. Usporedite podatke koje je prodavatelj naveo za uplatu s podacima navedenima u oglasu. Ukoliko se podaci razlikuju kontaktirajte prodavatelja telefonom i probajte saznati zašto je to tako.

Registrirajte se i uštedite na dostavi

Besplatnom registracijom u Internet Shipping možete ostvariti 20% popusta na slanje pošiljki u Overseas Express kutijama svih veličina i biti oslobođeni plaćanja naknade za pouzeće.

Istražite svoje mogućnosti, zato i kupujete online!

Usporedite cijene, ne nasjedajte na nevjerojatne ponude

Prilikom kupovine proizvoda koji ima nevjerojatno nisku cijenu raspitajte se o cijenama istog proizvoda na drugim mjestima. Ukoliko je na drugim mjestima cijena znatno viša kontaktirajte prodavatelja i provjerite ima li razloga da cijena bude toliko niska (proizvod je rabljen ili oštećen).

Ukoliko razlog za takvu cijenu ne postoji, budite na oprezu. Ne zaboravite: nitko ne želi zaraditi manje!

Uvijek plaćajte novcem, a ne robnom razmjenom

Naručeno plaćajte novcem. Novac je uobičajeno sredstvo kupovine i ukoliko prodavatelj traži nešto drugo budite sumnjičavi. Alternativna sredstva plaćanja kao što su bonovi za mobitel ili bonovi za kupovinu teže se prate nego broj računa u banci, a prevaranti ih nerijetko preporučuju jer tako lakše skrivaju identitet.

Zbog toga je plaćanje putem bankovnog računa među prevarantima rijetko. Ukoliko je prodavatelj nesklon davanju svog broja računa budite oprezni.

Pročitajte uvjete prodaje, mogućnost dostave i povrata proizvoda

Većina ozbiljnih prodavatelja na samim stranicama ima opisanu mogućnost povrata proizvoda (Return policy). Ukoliko pravila o povratu proizvoda nisu navedena, prije kupovine zamolite prodavatelja da vam kaže što u slučaju da s proizvodom niste zadovoljni. Što više informacija o proizvodu i prodavatelju imate, to su šanse da nešto pođe po zlu manje. Ukoliko kupujete od privatne osobe, svakako se dogovorite o eventualnom povratu artikla.

Provjerite reputaciju prodavatelja

Raspitajte se kod prijatelja i poznanika jesu li kupovali od prodavatelja i kakva su im iskustva. Svako iskustvo i informacija će vam dobro doći, a šanse da budete prevareni se smanjuju. Ukoliko je moguće, kupujte samo od provjerenih prodavatelja ili direktno u online trgovinama. Kod kupovine na webshopovima obratite pažnju na recenzije i povratne informacije o prodavatelju.

Što u slučaju oštećenja paketa?

Koja je dokumentacija potrebna za prijavu štetnog događaja?

1. Odštetni zahtjev – ovjeren dopis na vašem memorandumu naslovljen na Overseas Express u kojem moraju biti obavezno navedeni sljedeći podaci:

  • datum preuzimanja pošiljke kod pošiljatelja
  • potpuni podaci o primatelju pošiljke
  • broj pošiljke (bar code)
  • razlog za prijavu štete (šteta na pošiljci, gubitak)
  • vrijednost oštećene/izgubljene pošiljke te iznos za koji će Overseas Express biti terećen
     

2. Kopija računa za oštećenu/izgubljenu pošiljku, koja je izdana primatelju (na računu mora biti označena oštećena/izgubljena pošiljka te iz računa mora biti vidljiv datum izdavanja računa oštećene/izgubljene pošiljke) ili drugi dokaz vrijednosti robe (primjer: račun dobavljača).

U slučaju manjka sadržaja, potrebno je učiniti sljedeće

  • kontaktirati Overseas Express na e-mail stete@overseas.hr i navesti broj pošiljke koji se nalazi na naljepnici na paketu
  • obavezno u e-mailu navedite što ste u paketu primili te što nedostaje
  • sačuvati paket i cjelokupnu ambalažu

Ako ste zaprimili paket koji je oštećen, potrebno je učiniti sljedeće

  • kontaktirati Overseas Express na e-mail stete@overseas.hr i navesti broj pošiljke koji se nalazi na naljepnici na paketu
  • ukoliko je došlo do oštećenja potrebno je poslati fotografije transportne ambalaže, unutarnje zaštite i oštećene robe
  • ne mijenjajte sadržaj paketa kako bi se moglo utvrditi stvarno stanje sadržaja paketa
  • ne koristite ništa što se nalazilo u paketu jer se smatra da ste korištenjem sadržaja priznali njegovu ispravnost te da je šteta nastala kod vas, a ne tijekom isporuke
  • ne vraćajte paket pošiljatelju prije nego li ste to dogovorili s pošiljateljem
  • sačuvati paket i cjelokupnu ambalažu

Kako pravilno pakirati pakete?

Škare, noževi i oštri predmeti

Svaki oštar predmet mora biti zasebno zapakiran i pobrinite se da su svi rubovi dobro zamotani.
Zapakirani predmet stavite u odgovarajuću kutiju i koristite punjenja (papir, stiropor, folija s mjehurićima…) Ako šaljete više takvih predmeta spriječite njihovo međusobno dodirivanje.

Roba u rolama, madraci, tekstil

Potrebno ih je zaštititi s višeslojnim polivinilom s mjehurićima te obavezno dodatno obložiti kartonom. 

Zemljovidi i nacrti

Zemljovide i nacrte zapakirajte u odgovarajuću kutiju / tuljac. Čvrsto zatvorite oba kraja kako bi spriječili ispadanje sadržaja iz paketa. Tuljac mora biti od materijala (karton) prilagođenog za automatsko i mehaničko sortiranje paketa.

Razne role papira, slike, vinil

Ovaj tip proizvoda je potrebno slati u kartonskom tuljcu koji se s jedne strane zatvara. Tuljac mora biti od materijala (karton) prilagođenog za automatsko i mehaničko sortiranje paketa.  

Knjige

Prilikom slanja knjiga, rubove je potrebno dodatno zaštititi kartonom te staviti u kutiju odgovarajuće veličine.

Letci, brošure i dokumenti

Letke, brošure i dokumente potrebno je zamotati u papir za pakiranje i staviti u kutiju odgovarajuće veličine.

Bicikli

Ako šaljete bicikl, potrebno ga je slati rastavljenog u dijelovima, uz odgovarajuću unutarnju zaštitu osjetljivih dijelova.

Auto dijelovi

U slučaju slanja auto dijelova, potrebno je kompletno zaštiti cjelokupan sadržaj paketa, što znači da se sadržaj ne smije vidjeti preko materijala za pakiranje, te da je u potpunosti zaštićen sa svih strana.  

Tekućine / Polu-tekućine / Prašci

Ako šaljete tekućine svakako ih prethodno zapakirajte u nepropusnu vrećicu (najlon i slično) kako čak i u slučaju štete izliveni sadržaj ne bi oštetio ostali sadržaj paketa ili druge pakete. Polu-tekuće tvari, masti ili supstance intenzivnog mirisa zatvorite ljepljivom trakom i omotajte u papir otporan na masnoće.   
Praške je potrebno zapakirati tako da se onemogući rasipanje i oštećenja drugih paketa. Potrebno ih je zapakirati u hermetički zatvorenu vrećicu, a zatim ih obložiti dodatnom zaštitom unutar kutije odgovarajuće veličine. 

Staklena, lomljiva i osjetljiva roba

Staklena, lomljiva i osjetljiva roba mora biti pojedinačno upakirana u kutiju ispunjenu zaštitnim materijalom (npr. stiropor, folija…). 
Stakleni dijelovi se ne smiju međusobno dodirivati. Boce je potrebno međusobno odvojiti pregradama od vrha do dna i dodatno obložiti amortizirajućim materijalom.

Tehnički proizvodi, elektronički uređaji

Tehnički proizvodi i elektronički uređaji moraju biti pakirani u originalnoj ambalaži proizvođača koja ima dodatnu zaštitu – stiropor.
Ukoliko nemate originalnu ambalažu predmet se preporuča staviti u veću kutiju koju je moguće ispuniti stiroporom i tvrdim kartonom u nekoliko slojeva kako bi se u potpunosti eliminirala mogućnost nastanka oštećenja.

Dodatne upute za pakiranje pojedine vrste robe

  • Sadržaj koji šaljete ne smije dodirivati vanjski karton (stavite sadržaj u sredinu kutije s 3 do 5 centimetara udaljenosti od vanjskih rubova kutije).
  • Obložite robu stiroporom, folijom, folijom s mjehurićima i slično kako bi se izbjeglo kretanje sadržaja unutar transportne ambalaže.

Pružatelj usluge neće prihvatiti kao pošiljku

  • Živu životinju
  • Pokvarljivu ili lagano kvarljivu robu
  • Zapaljivu robu
  • Zlato, srebro ili drugi plemeniti materijal
  • Drago kamenje
  • Vrijednosne papire
  • Vatreno oružje (bilo u komadu ili u dijelovima)
  • Streljivo, eksploziv ili eksplozivne naprave
  • Ljudske posmrtne ostatke
  • Ilegalne narkotike
  • Natječajnu i sličnu vrstu dokumentacije ili robu koja se prijavljuje/šalje na natječaj ili se dostavlja u vremenski definiranom roku


Radi izbjegavanja bilo kakve dvojbe, činjenica da je Overseas Express preuzeo pošiljku na prijenos i uručenje, ne znači da je pošiljatelj pošiljku zapakirao u skladu s odredbama općih uvjeta društva.

Robu na paleti trebate složiti i zaštiti na sljedeći način

  • Roba na paleti mora biti upakirana u odgovarajuću ambalažu, najtežu robu ili kutije slagati na dno palete, a lakšu robu prema vrhu.
  • Roba ili kutije ne smiju prelaziti dimenzije euro palete, a cjelokupan sadržaj palete mora biti zaštićen transportnom folijom.

Overseas Express (pružatelj usluge) ima pravo odbiti preuzeti pošiljku od pošiljatelja ukoliko smatra da pošiljka nije zapakirana na način kao što je to propisano u općim uvjetima društva.

Sukladno općim uvjetima društva Overseas Express (pružatelj usluge) nije dužan prihvatiti pošiljku ukoliko njezin sadržaj predstavlja opasni materijal ili je pošiljka takve prirode da je njezin prijenos zabranjen na temelju zakona, podzakonskog propisa ili odluke nadležnog državnog tijela ili kakve druge nadležne organizacije.

Kako biste adekvatno zapakirali paket posebno obratite pažnju na sljedeće

  • Karton treba biti čvrst i neoštećen te mora biti u mogućnosti podnijeti težinu ostalih paketa u prijevozu. Nije dobro koristiti ambalažu koja je prethodno bila mokra, čak i ako je suha u trenutku pakiranja.
  • Sadržaj koji šaljete ne smije dodirivati vanjski karton (stavite sadržaj u sredinu kutije s par centimetara udaljenosti od vanjskih rubova kutije).
  • Obložite robu stiroporom, folijom, folijom s mjehurićima i slično kako bi se izbjeglo kretanje sadržaja unutar transportne ambalaže. 
  • Stakleni dijelovi se ne smiju međusobno dodirivati. Boce je potrebno međusobno odvojiti pregradama od vrha do dna i dodatno obložiti amortizirajućim materijalom.
  • Ako šaljete tekućine svakako ih prethodno zapakirajte u nepropusnu vrećicu (najlon i slično) kako čak i u slučaju štete izliveni sadržaj ne bi oštetio ostali sadržaj paketa ili druge pakete.
  • Budite sigurni da jedna osoba može samostalno rukovati vašim paketom.
  • Zapakirajte robu tako da se može prevoziti u bilo kojem položaju, a ne da sigurnost transporta ovisi o položaju kutije.
  • U slučaju predmeta neobičnih ili nepravilnih oblika, svi oštri rubovi i izbočine moraju biti omotani i oblijepljeni kako ne bi u transportu oštetili ostale pakete
  • Ako koristite korištenu kartonsku ambalažu potrebno je ukloniti sve stare naljepnice i paketne oznake kako bi vaš paket isporučili u roku na ispravnu adresu dostave.
  • Za zatvaranje pošiljke mogu se upotrijebiti ljepilo, ljepljiva traka i sl., ovisno o vrsti i vrijednosti sadržaja svake pojedine pošiljke.
  • Pošiljke koje se predaju u zatvorenoj omotnici moraju biti osigurane tako da se njihov sadržaj ili jedan njegov dio ne može izvaditi bez vidljivog oštećenja omota i sredstva za zatvaranje pošiljke (ljepila, ljepljive trake i sl.).
  • Ako nemate originalnu ambalažu predmet se preporuča staviti u veću kutiju koju je moguće ispuniti stiroporom i tvrdim kartonom u nekoliko slojeva kako bi se u potpunosti eliminirala mogućnost nastanka oštećenja. 
Express One Slovenia

Za sve medijske upite i informacije obratite se našoj službi za odnose s javnošću. Na vaše upite ćemo odgovoriti u najkraćem mogućem roku. Kontakt za medije: marketing@overseas.hr

Overseas Express poslovnice u Hrvatskoj

Osim regionalnih poslovnica, naša skladišta nalaze se u Vinkovcima, Slavonskom Brodu, Virovitici, Kutini, Sisku, Krapini, Sesvetama, Karlovcu, Gospiću, Šibeniku, Metkoviću i Dubrovniku.
Ako Vam je potrebna naša usluga na navedenim lokacijama skladišta, obratite se Službi za korisnike za detalje. 

Overseas poslovnice
overseas express mapa lokacije